تازه های مسابقات اسکرچ
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

 

وقتی در مورد برنامه نویسی می شنویم، اولین چیزی که به ذهنمان خطورمسابقات اسکرچ   می کند یک صفحه خالی با کد نامفهوم روی آن است. به نظر کار سخت و پیچیده ای است، اما آیا می دانستید که برنامه نویسی را می توان تا حدی ساده کرد که حتی برای کودکان هم قابل درک باشد؟

 

یکی از این برنامه ها Scratch است. Scratch یک زبان برنامه نویسی ساده برای کودکان است که به آنها اجازه می دهد بازی ها و انیمیشن های تعاملی را از طریق کدنویسی ایجاد کنند.

 

با Scratch، کودکان اصول اولیه برنامه نویسی را یاد می گیرند و مسابقات اسکرچ   مهارت های کامپیوتری مانند خواندن و تفسیر کد، تفکر پیش بینی، تعامل انسان و کامپیوتر و بسیاری دیگر را توسعه می دهند. همه اینها در عین حال سرگرمی!

 

کودکان از این برنامه چه سودی می برند؟

علاوه بر مهارت های ذکر شده، کودکان از طریق برنامه نویسی با اسکرچ، توانایی های شناختی، خلاقانه و اجتماعی متعددی را پرورش می دهند.

 

برنامه نویسی با اسکرچ کودکان را تشویق می کند که منطقی، تحلیلی مسابقات اسکرچ   و محاسباتی فکر کنند. از آنجایی که اقدامات کدگذاری به صورت متوالی انجام می شود، کودکان باید به دقت در نظر بگیرند که چگونه کد خود را برای دستیابی به یک هدف خاص سازماندهی کنند. وقتی بچه ها این مهارت ها را به دست می آورند، پایه محکمی برای درک دنیای اطراف خود و مقابله با چالش های مختلف می سازند.

 

کودکان در طول کار خود با Scratch پروژه های خلاقانه ای خلق می کنند و تخیل خود را بیان می کنند. برنامه نویسی رشته ای است که نیاز به کاوش و آزمایش ایده ها، توجه به جزئیات و حل مسئله دارد. بنابراین، Scratch یک ابزار عالی است که خلاقیت کودکان را تقویت می‌کند و آنها را تشویق می‌کند تا «خارج از  مسابقات اسکرچ  جعبه» فکر کنند تا چیزی جدید ایجاد کنند یا راه‌حل‌های جایگزین برای مشکلات در طول کار پیدا کنند.

 

علاوه بر کار مستقل، کودکان ضمن ایجاد پروژه ها، فرصت همکاری و کمک به یکدیگر را دارند. این امر مهارت های اجتماعی آنها را تقویت می کند و آنها را به برقراری ارتباط، تصمیم گیری گروهی و مذاکره برای حل مشکلات تشویق می کند.

 

Scratch همچنین فضایی را برای کودکان فراهم می کند تا مسابقات اسکرچ   دانش در زمینه های مختلف مانند زبان، ریاضیات، علوم، تاریخ و هنر را ادغام کنند. آن‌ها می‌توانند پروژه‌هایی ایجاد کنند که کتاب‌ها یا فیلم‌های مورد علاقه‌شان را در بر می‌گیرد، فرآیندهای بیولوژیکی را متحرک می‌سازد، بازی‌های تعاملی ایجاد می‌کنند که مفاهیم ریاضی را توضیح می‌دهند، و تصاویر و داستان‌هایی را از تخیل خود تولید می‌کنند. Scratch صداها، تصاویر مسابقات اسکرچ  ، موسیقی و نقاشی های مختلفی را ارائه می دهد که کودکان می توانند از بین آنها انتخاب کنند یا خودشان خلق کنند.

 

زبان برنامه نویسی اسکرچ فضایی را برای کودکان  مسابقات اسکرچ  فراهم آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان می کند که در آن اولین مفاهیم خود را از علوم کامپیوتر به دست آورند. آنها نه تنها چیزهای جدید زیادی یاد می گیرند، بلکه همزمان بازی می کنند و سرگرم می شوند و یادگیری را به یک تجربه لذت بخش برای همه تبدیل می کنند!

 

Scratch-Blog

BONEVET کلاس Scratch Junior را برای کودکان 6 تا 7 مسابقات اسکرچ   ساله ارائه می دهد که در آن کودکان می توانند مهارت های فوق را کسب کرده و توسعه دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر، Scratch competitions  لطفا با ما با شماره 781-187-049 تماس بگیرید یا از وب سایت رسمی ما به آدرس bonevet.org دیدن کنید.

 





:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 64
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 تير 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: